Hulp in Hedel

Op dit forum zijn alle vragen en nieuwtjes welkom mbt genealogie van personen uit de Bommelerwaard

Moderator: josdekloe

Hans van Mierlo
Berichten: 1
Lid geworden op: di dec 21, 2010 8:16 pm
Locatie: Susteren

Hulp in Hedel

Bericht door Hans van Mierlo »

Beste mensen,
Is er iemand op dit forum, die onderzoek doet, of gedaan heeft naar de bevolking van Hedel voor 1700?
Ik ben op zoek naar van Mierlo 's in Hedel en ben in het verleden al een paar keer naar het archief geweest, maar heb nog steeds niets gevonden.Toch moeten ze er zijn, gezien de onderstaande vondsten:
1. Datum 21/05/1662; Archief ONA Rotterdam;Inventarisnummer 319 ; Aktenummer/Blz. 213/276 ;Notaris Gerrit van der Hout
Inhoud:
Dirck Hendricxsz van Maren, burger en metselaer alhier, machtigt, voor zichzelf en namens zijn in het buitenland vertoevende broer Elis Hendricxsz van Maren, Hendrick Dircxsz van Stenis, wonend te Hedel, om aan Jacob Jansz Juijn, wonend te Hedel, twee hont land te Hedel, genaamd de metselaershoff, over te dragen. Daarvoor een rentebrief van 150 gulden te ontvangen en een rentebrief van 250 gulden voor zijn broer. Zelf heeft hij al 100 gulden contant ontvangen.
Het land is belend ten zuiden door Dirck Aerijensz, ten oosten en noorden door de gemeene straet, en ten westen door Lijsbeth van Mierlo.
2.: Actum den xx(20)sten Aprilis 1637.
SAB ORA Bank van Driel, Volontaire Rechtspraak, Geloftesignaat 1633-1638, toegangsnr.184, inv. nr. 974, Folio 167 en 167 verso.
In deze akte wordt bij testament een legaat geschonken "Aen Handerick van MIERLO tot Hedel maeckt ende legateert hij sijn houtgewas van anderhalf hont lants, tegenwoordich afgehouden sijnde.
Mocht iemand suggesties hebben voor verder onderzoek, dan houd ik me aanbevolen.
Hans van Mierlo, Susteren
Plaats reactie