familie van Herwijnen te Zaltbommel

Op dit forum zijn alle vragen en nieuwtjes welkom mbt genealogie van personen uit de Bommelerwaard

Moderator: josdekloe

Plaats reactie
theo
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 6:20 pm

familie van Herwijnen te Zaltbommel

Bericht door theo »

Antony van Herwijnen en Jennemaria van Rijssel laten vanaf 1715 zes kinderen nederduits-gereformeerd dopen te Zaltbommel, hieruit tot op heden nageslacht in mannelijke lijn (maar niet meer te Zaltbommel). In Driel worden in 1708 en 1709 twee dochters Catharina van ene Antony van Herwijnen nederduits-gereformeerd gedoopt, naam van moeder wordt dan niet vermeld. Gaat het hier in beide gevallen om dezelfde Antony?
siamon
Berichten: 1
Lid geworden op: za mei 04, 2013 7:29 am

Bericht door siamon »

Ik stam af van Jan Tellekamp (van Wijck) en Piternella den Ouden die tussen 1715-1728 kinderen krijgen in Nederhemert. Zij laten de kinderen NG dopen in Aalburg. Ik weet niet wanneer ze getrouwt zijn ? of wanneer ze in nederhemert zijn gekomen of vertrokken ??

In 1727 is Jan Telkam/Tellekam van Wijck erfgenaam van Jan Joosten (Dingeman) van Wijck de enige (niet bij zijn verstand zijnde en werd opgesloten in de watermolen) zoon van Eijcken Jansen. Jan Tellekam van Wijck gaat ook door het leven als Jan van Wijck. Hij is waarschijnlijk een zoon van Meester Jan Tellekamp en Geertruij Joosten van Wijck. Het echtpaar krijgt in ieder geval en kind genaamd Jacob Jan Frederick in 1766 in Grave. Wanneer dit kind geboren wordt is Meester Jan Tellekamp overleden
josdekloe
Berichten: 243
Lid geworden op: wo dec 13, 2006 7:27 pm
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Bericht door josdekloe »

dag siamon,

het is mij niet duidelijk hoe je bericht verband houdt met de vraag van Theo. Zou je dit in wat meer detail willen uitleggen en ook wat je wilt vragen?
Als het verband er niet is wil ik je vragen een eigen onderwerp aan te maken voor je vraag, zodat andere lezers het makkelijker kunnen terug vinden.

groet,

Jos de Kloe (forum beheerder)
Plaats reactie