Maria van Dinter

Op dit forum zijn alle vragen en nieuwtjes welkom mbt genealogie van personen uit de Bommelerwaard

Moderator: josdekloe

Plaats reactie
hbragt
Berichten: 21
Lid geworden op: do dec 06, 2007 10:30 pm

Maria van Dinter

Bericht door hbragt »

op 10 mei 1789 trouwt te Bruchem Maria van Dinter (diverse schrijfwijzen) met Jan Huijberts. Zij gaan in Hellouw wonen. Na het overlijden van Jan Huijberts trouwt Maria met Arnoldus Fijler (diverse schrijfwijzen). Arnoldus is klompenmaker te Hellouw. De kinderen worden RK gedoopt te Varik.
Maria verlaat op enig moment Hellouw en zou op 10 juli 1833 te Velp woonachtig zijn. (huwelijksakte dochter). Op 18 december 1850 blijkt ze overleden te zijn (huwelijksakte dochter) . Heeft iemand gegevens van haar overlijden?

Bij voorbaat dank,

Henk
Karen
Berichten: 46
Lid geworden op: za jun 13, 2009 6:58 am

Bericht door Karen »

Bevolkingsregister 1815-1861 van Velp is online bij FamilySearch in te zien, daar zou ze dan wellicht in staan :
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... ,343072502
hbragt
Berichten: 21
Lid geworden op: do dec 06, 2007 10:30 pm

Maria van Dinter

Bericht door hbragt »

Dag Karen,

Bedankt voor je reactie. In deze lijst, die overigens loopt vanaf 1850 (in tegenstelling tot de vermelding van familysearch) , is ze helaas niet te vinden.

Met vr. groet,

Henk
gameren
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 8:17 pm

overlijden Maria van Dinter

Bericht door gameren »

Beste Henk,

voor jouw vraag is het antwoord dat Maria van Dinter is overleden 19-03-1840 te Den Haag. De overlijdensactie heb ik voor je gedownload.

Ze was te vinden onder de naam Maria van Dinteren. Haar echtgenoot wordt vermeld in de overlijdensacte.

Met vriendelijke groet,

Guus van Gameren
hbragt
Berichten: 21
Lid geworden op: do dec 06, 2007 10:30 pm

Maria van Dinter

Bericht door hbragt »

Beste Guus,

Hartelijk bedankt voor jouw zoektocht, die wat mij betreft weer wat nieuws oplevert. Het is echter niet de overlijdensakte van Maria van Dinter(en) die jij gevonden hebt, maar die van Johanna van Dinter. Zij was volgens de overlijdensakte getrouwd met Johannes Fijler, ongetwijfeld familie van Arnoldus Fijler. Helaas worden de ouders in de akte niet genoemd. De akte is voor mij nieuw en het kan niet anders dan dat er een relatie moet zijn met mijn Maria van Dinter. Aan de hand van jouw gegevens ga ik weer eens verder zoeken.

Met vr. groet,

Henk
Plaats reactie