Hulp gevraagd

Op dit forum zijn alle vragen en nieuwtjes welkom mbt de historie van de Bommelerwaard. Merk op dat genealogische en archeologische berichten beter in hun eigen forum geplaatst kunnen worden.

Moderator: josdekloe

Plaats reactie
ria
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 1:58 pm

Hulp gevraagd

Bericht door ria »

ik ben nieuw en beginner
Wat valt er onder Bommelerwaard ?
En wat is BBCcode?
Zal wel een domme vraag zijn.
Ik ben zoekende in de buurt van Oosterhout naar de naam van; van Vucht,van Vught,van Vugt

Ria v V
josdekloe
Berichten: 243
Lid geworden op: wo dec 13, 2006 7:27 pm
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Bericht door josdekloe »

Beste Ria,

vragen staat vrij, en wellicht zijn er meer lezers die hier niet direct een antwoord op hebben. Dus daarom hier wat uitleg.

Het werkgebied van dit forum is de Bommelerwaard, dat wil zeggen de stad Zaltbommel, en alle omliggende dorpen in het omliggende gebied omsloten door de rivieren de Waal en de Maas, vanaf Loevestein in het westen tot en met Heerewaarden in het oosten.
Op het moment beslaat het gebied 2 gemeenten: Zaltbommel en Maasdriel. In het verleden waren er veel meer. Een uitgebreid overzicht van welke gemeenten er waren voor de diverse herindelingen, en welke dorpen/woonkernen er bij hoorden is te vinden op de website van het streekarchief Bommelerwaard, dat te bezoeken is in Zaltbommel.

Oosterhout valt duidelijk niet binnen de Bommelerwaard, dus vragen over personen uit die plaats horen niet op dit forum thuis, tenzij er een duidelijk verband is met een plaats in de Bommelerwaard (bijvoorbeeld door een huwelijk of bezit van land of een huis).