Hulp gevraagd

Op dit forum zijn alle vragen en nieuwtjes welkom mbt de historie van de Bommelerwaard. Merk op dat genealogische en archeologische berichten beter in hun eigen forum geplaatst kunnen worden.

Moderator: josdekloe

Plaats reactie
ria
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 1:58 pm

Hulp gevraagd

Bericht door ria »

ik ben nieuw en beginner
Wat valt er onder Bommelerwaard ?
En wat is BBCcode?
Zal wel een domme vraag zijn.
Ik ben zoekende in de buurt van Oosterhout naar de naam van; van Vucht,van Vught,van Vugt

Ria v V
josdekloe
Berichten: 243
Lid geworden op: wo dec 13, 2006 7:27 pm
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Bericht door josdekloe »

Beste Ria,

vragen staat vrij, en wellicht zijn er meer lezers die hier niet direct een antwoord op hebben. Dus daarom hier wat uitleg.

Het werkgebied van dit forum is de Bommelerwaard, dat wil zeggen de stad Zaltbommel, en alle omliggende dorpen in het omliggende gebied omsloten door de rivieren de Waal en de Maas, vanaf Loevestein in het westen tot en met Heerewaarden in het oosten.
Op het moment beslaat het gebied 2 gemeenten: Zaltbommel en Maasdriel. In het verleden waren er veel meer. Een uitgebreid overzicht van welke gemeenten er waren voor de diverse herindelingen, en welke dorpen/woonkernen er bij hoorden is te vinden op de website van het streekarchief Bommelerwaard, dat te bezoeken is in Zaltbommel.

Oosterhout valt duidelijk niet binnen de Bommelerwaard, dus vragen over personen uit die plaats horen niet op dit forum thuis, tenzij er een duidelijk verband is met een plaats in de Bommelerwaard (bijvoorbeeld door een huwelijk of bezit van land of een huis).

De simpelste vorm om een bericht in te voeren op dit forum is gewone tekst zonder opmaak. Om iets meer mogelijk te maken (maar minder ingewikkeld dan echte web paginas) zijn enkele simpele commandos bedacht die je tussen de gewone tekst kunt intypen om bijvoorbeeld tekst vet te maken of internet links toe te voegen. Je hoeft dit niet te gebruiken, maar als je het wel wilt moet je even het vinkje weghalen bij de optie "BBCode uitschakelen in dit bericht" die je ziet onder het vak waarin je je bericht intikt.
Meer uitleg over BBCode is via deze link te vinden.

Tot slot, wanneer je op zoekt bent naar hulp helpt het je gegevens te delen. Enkel het noemen van een familie naam is meestal niet genoeg. Geef de details van de personen waar je naar op zoek bent (bijvoorbeeld de oudst bekende voorvader), in ieder geval enkele persoonsnamen, plaatsnamen en data, zodat een lezer kan beoordelen of hij iets kan toevoegen aan wat je al weet.
Gebruik verder alsjeblieft het juiste forum. Voor vragen over stamboom/genealogie ga je dus naar het genealogie forum.

Hopelijk maakt dit een en ander wat duidelijker voor je.

Jos de Kloe (beheerder van dit forum)
ria
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 1:58 pm

reactie

Bericht door ria »

Bedankt voor al uw antwoorden.
Ik ben ook dom in computer taal gebruik ,maar dat had je zeker al door.
Ik kom hier zeker eens terug,als ik met de familie de Ruiter verder gaat
Dat is de andere zijde, van mans kant.
En die kwamen wel uit die buurt Zaltbommel Culemborg enz.

Veel succes allen verder
en nogmaals bedankt voor al de moeite vr gr Ria
ria
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 1:58 pm

nogmaals

Bericht door ria »

Ik was te snel.
Ik kwam hier via google en de naam vugt.
Daar werd gesproken door 2 mensen dat zij familie waren.
Want ze hadden een van Vugten kant en een van wijngaarde kant
Daardoor was mijn interresse gewekt.

vr gr Ria
josdekloe
Berichten: 243
Lid geworden op: wo dec 13, 2006 7:27 pm
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Bericht door josdekloe »

Beste Ria,

hier nog enkele tips voor je.

In het Land van Heusden en Altena (niet al te ver van Oosterhout) komt de naam van vugt erg veel voor. Volg deze link voor de website van het streekarchief aldaar, en deze link om direct op naam te kunnen zoeken in de dtb boeken.

Zoeken in dtb archieven van een groot deel van Noord-Brabant kan via het Brabants Historisch Informatie Centrum, zie deze link. Direct zoeken kan door deze link te volgen.

Zoeken in de recentere burgerlijke stand archieven kan uiteraard via genlias.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Groeten,

Jos.
ria
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 1:58 pm

Bericht door ria »

Dat ga ik zeker eens doen
Vriendelijk bedankt weer

groeten ria
Plaats reactie