pieternella honk

Op dit forum zijn alle vragen en nieuwtjes welkom mbt genealogie van personen uit de Bommelerwaard

Moderator: josdekloe

Post Reply
pderover

pieternella honk

Post by pderover »

Hallo allemaal,

het is misschien niet de goede tijd om iets te vragen (vakantietijd!), maar ik probeer het toch.

Mijn vraag is de vogende: weet iemand mij te vertellen wie de ouders zijn van PIETERNELLA HONK, zij is geboren in Nieuwaal, en op 12-10-1749 getrouwd met Peter Confurius geb. te Andel, Pieternella overleed op 23-11-1797 te Emmickhoven.

Ik heb wel verschillende mensen met de achternaam Honk gevonden in de buurt van Nieuwaal, maar kan niet de link leggen met Pieternella.

ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen,

groeten van P de Rover
josdekloe

Post by josdekloe »

Beste P. de Rover,

Niet direct een antwoord, maar wellicht een aanvulling op je gegevens:

In "De Drie Steden, regionaal historische tijdschrift voor Tiel,
Buren en Culemborg", 1997, 18e jaargang, nr. 1, p.16:
een indemniteits akte te Tricht (nr.13) van:
Pieternel van Honk, (gekomen van) Gameren 11-11-1742.

Peter is ged. 24-8-1698 te Andel
als zoon van Willem Confurius (moeder niet genoemd)

Verder wordt Peter Confurius met zijn twee echtgenotes en kinderen uit 1e huwelijk ook genoemd in GTMWB 1977, p.21. Ook hier geen nadere informatie over haar ouders helaas.

Tot slot zou je contact kunnen zoeken met Jan Groenendijk uit Zaltbommel, die een grote collectie gegevens mbt Gameren en Nieuwaal bezit. Hij is niet op internet actief voor zover ik weet, maar als je me je email adres laat weten kan ik je zijn postadres toesturen.

groeten,

Jos de Kloe
pderover

pieternella honk

Post by pderover »

Beste Jos,

Gezien jou reactie op mijn vraag, (bedankt hiervoor) blijkt wel dat het het niet mee zal vallen om achter deze gegevens te komen.

Over Willem Ariense confurius weet ik nog het volgende te vertellen, hij is twwe keer getrouwd geweest en wel met 2e vrouw:Grietje Peterse van Loon en 1e vrouw was Dirkske Aartse den teck(*1681 zuilichem). Peter Confurius is zoon van willem confurius en grietje peterse van loon

Maar ik hou vol en zal zeker Dhr. Groenendijk aanschrijven, nogmaals bedankt voor je reactie.

groeten van peter de rover
Post Reply