ik kreeg onlangs een email van een zekere van wijgerden .sinds 1968 woonachtig in engeland. deze zou informatie hebben waaruit blijkt dat onze vbrakels tak familie zou zijn van jan van brakel .de man die de spaanse armada een zware slag toebracht. deze is later bevorderd tot admiraal.
pieter van brakel (oud politie commissaris friesland) heeft mijn email adres door gegeven aan dhr v wijgerden. zijn er meer van brakels die daarover bericht hebben gehad?
fam van brakel
Moderator: josdekloe
Beste P.van Brakel,
dit zal dezelfde Cor van Wijgerden zijn die navraag doet naar de familie van Wijgerden. Zie bijvoorbeeld deze vraag:
http://forum.hkbommelerwaard.nl/viewtopic.php?t=77
Totdat dhr van Wijgerden zijn bronnen heeft meegedeeld zou ik voorzichtig zijn met deze conclusie.
dit zal dezelfde Cor van Wijgerden zijn die navraag doet naar de familie van Wijgerden. Zie bijvoorbeeld deze vraag:
http://forum.hkbommelerwaard.nl/viewtopic.php?t=77
Totdat dhr van Wijgerden zijn bronnen heeft meegedeeld zou ik voorzichtig zijn met deze conclusie.
Admiraal Jan van Brakel
"Geen zeeheld in de familie". Zo schreef J.P. van Brakel in zijn genealogie uit 1973, over de familie van Brakel uit de Hoekse Waard-Dordrecht.
Jan van Brakel, wiens vader, de kapitein Cornelis van Brakel, geboortig was van Arnhem. Jan ligt begraven in de Rotterdamse St. Laurenskerk en heeft geen mannelijk nageslacht gehad. De lijn via zijn broer Pieter (1624-1664) commandeur ter zee bij de Admiraliteit van Amsterdam, eindigt via diens zoon Cornelis (alweer een zeekapitein) en kleinzoon Cornelis Pieter (lid van de vroedschap te Haarlem) bij de achterkleinzoon Cornelis Aernout van Brakel (1733-1782, eveneens raad in de Haarlemse vroedschap), die alleen een dochter kreeg.
Citaat: Het Geslacht van Brakel (Hoekse Waard-Dordrecht), J.P. van Brakel, 1973
Jan van Brakel, wiens vader, de kapitein Cornelis van Brakel, geboortig was van Arnhem. Jan ligt begraven in de Rotterdamse St. Laurenskerk en heeft geen mannelijk nageslacht gehad. De lijn via zijn broer Pieter (1624-1664) commandeur ter zee bij de Admiraliteit van Amsterdam, eindigt via diens zoon Cornelis (alweer een zeekapitein) en kleinzoon Cornelis Pieter (lid van de vroedschap te Haarlem) bij de achterkleinzoon Cornelis Aernout van Brakel (1733-1782, eveneens raad in de Haarlemse vroedschap), die alleen een dochter kreeg.
Citaat: Het Geslacht van Brakel (Hoekse Waard-Dordrecht), J.P. van Brakel, 1973