Beste lezers,
in samenwerking tussen de HKB, de Nederlandse Genealogische Vereniging, en de Bibliotheek Zaltbommel, gaan we voor het eerst ook in Zaltbommel een stamboomcafé houden. Hierbij het persbericht met de aankondiging:
Persbericht
Stamboomcafé in Bibliotheek Zaltbommel
Hoe pak ik het onderzoek naar mijn familie aan? Ik loop vast in mijn stamboomonderzoek, hoe kom ik verder? Waar vind ik meer informatie over de historie van mijn huis? Met dit soort vragen kun je op woensdag 18 september, woensdag 23 oktober en woensdag 20 november van 18:00 tot 20:00 uur terecht in het Stamboomcafé in Bibliotheek Zaltbommel. Leden van de Nederlandse Genealogische Vereniging en de Historische Kring Bommelerwaard zijn dan aanwezig om dit soort vragen te beantwoorden en je verder te helpen.
Het Stamboomcafé is gratis en je kunt vrij binnenlopen, dus iedereen die geïnteresseerd is in zijn of haar familie- of huisgeschiedenis is van harte welkom.
Eerste Zaltbommelse stamboomcafé
Moderator: josdekloe
Re: Eerste Zaltbommelse stamboomcafé
Een volgende reeks bijeenkomsten van het Stamboomcafé in de Bibliotheek Zaltbommel is nu gepland:
tot aan de zomer zal het elke 2e woensdagavond van de maand plaatsvinden.
Dus op:
Woe. 12 febr. 2025
Woe. 12 maart 2025
Woe. 9 april 2025
Woe. 14 mei 2025
Woe. 11 juni 2025
telkens tussen 17.30 – 19.30 uur.
Adres: Courtine 2, 5301 DH Zaltbommel (naast scholengemeenschap Cambium, locatie Buys Ballot).
Voor een toelichting kunt u ook kijken naar deze reportage gemaakt door BWGTV: https://www.bwgplus.nl/
tot aan de zomer zal het elke 2e woensdagavond van de maand plaatsvinden.
Dus op:
Woe. 12 febr. 2025
Woe. 12 maart 2025
Woe. 9 april 2025
Woe. 14 mei 2025
Woe. 11 juni 2025
telkens tussen 17.30 – 19.30 uur.
Adres: Courtine 2, 5301 DH Zaltbommel (naast scholengemeenschap Cambium, locatie Buys Ballot).
Voor een toelichting kunt u ook kijken naar deze reportage gemaakt door BWGTV: https://www.bwgplus.nl/
stamboomcafé in Ammerzoden op 7 juni 2025
Na een aantal succesvolle edities in de bibliotheek in Zaltbommel gaat het Stamboomcafé nu ook andere plaatsen in de Bommelerwaard bezoeken. Als eerste is Ammerzoden aan de beurt.
Op zaterdag 7 juni aanstaande, van 09:45 tot 11:45 uur kun je met alle ‘historische’ vragen terecht in de Bibliotheek Ammerzoden, in de Brede School de Schakel. Adres: Het Bussche Kempke 2, 5324 AC Ammerzoden.
Daarna komt het Stamboomcafé hopelijk in het najaar naar Kerkdriel, en wellicht als het te regelen is nog naar andere locaties.
U kunt hier terecht voor meer dan alleen vragen over stambomen en voorouders. Ook vragen over andere historische onderwerpen zoals de historie van een huis zijn welkom.
zie ook: https://rivierenland.op-shop.nl/34793/s ... e_filter=1
Op zaterdag 7 juni aanstaande, van 09:45 tot 11:45 uur kun je met alle ‘historische’ vragen terecht in de Bibliotheek Ammerzoden, in de Brede School de Schakel. Adres: Het Bussche Kempke 2, 5324 AC Ammerzoden.
Daarna komt het Stamboomcafé hopelijk in het najaar naar Kerkdriel, en wellicht als het te regelen is nog naar andere locaties.
U kunt hier terecht voor meer dan alleen vragen over stambomen en voorouders. Ook vragen over andere historische onderwerpen zoals de historie van een huis zijn welkom.
zie ook: https://rivierenland.op-shop.nl/34793/s ... e_filter=1
Voor het stamboomcafé in de Bibliotheek in Zaltbommel zijn nu ook de volgende data vastgelegd:
Het adres is Courtine 2, 5301 DH, Zaltbommel.
- woensdag 10 september 2025
- woensdag 8 oktober 2025
- woensdag 12 november 2025
Het adres is Courtine 2, 5301 DH, Zaltbommel.
Stamboomcafé in Kerkdriel op 1 november 2025
Het stamboomcafé komt nu ook naar Kerkdriel.
Op 1 november 2025 tussen13:00 en 15:00 is iedereen met interesse in stambomen en andere historische zaken zoals huizenonderzoek welkom in de Bibliotheek in Kerkdriel ( Kerkstraat 43A, 5331 CB Kerkdriel).
Op 1 november 2025 tussen13:00 en 15:00 is iedereen met interesse in stambomen en andere historische zaken zoals huizenonderzoek welkom in de Bibliotheek in Kerkdriel ( Kerkstraat 43A, 5331 CB Kerkdriel).
Ook in 2026 zijn belangstellenden weer elke maand (uitgezonderd de zomermaanden) welkom bij het Stamboomcafe!
Locatie: Bibliotheek Zaltbommel, Courtine 2a (bij het Cambium College, locatie Buys Ballot).
De geplande data zijn:
Op zaterdag 28 februari 2026 is er van 12.00 uur tot 14.00 uur een extra Stamboomcafé in Zaltbommel.
Op vrijdag 16 oktober 2026 is er van 14.00 uur tot 16.00 uur een extra Stamboomcafé in Aalst.
Locatie: Bibliotheek Zaltbommel, Courtine 2a (bij het Cambium College, locatie Buys Ballot).
De geplande data zijn:
- woensdag 14 januari
- woensdag 11 februari
- woensdag 11 maart
- woensdag 8 april
- woensdag 13 mei
- woensdag 10 juni
- woensdag 9 september
- woensdag 14 oktober
- woensdag 11 november
Op zaterdag 28 februari 2026 is er van 12.00 uur tot 14.00 uur een extra Stamboomcafé in Zaltbommel.
Op vrijdag 16 oktober 2026 is er van 14.00 uur tot 16.00 uur een extra Stamboomcafé in Aalst.