(geplaatst door J. de Kloe als forum beheerder)
Op verzoek van Elly Markies plaats ik het volgende bericht:
Al jaren ben ik op zoek naar de geboorte van Gijsbertje van der Meijden (in de Tielerwaard niet te vinden). Zij was gehuwd met Jacobus de Bruijn ged.6-01-1715 te Herwijnen.Ook het huwelijk niet gevonden.Zij laten te Herwijnen dopen:
Hendrika 28-02-1751 get.Ariaantje de Bruijn,Neeske 29-10-1752 get,Anneke van der Meijden en Ariaantje de Bruijn,Tweeling Grietje en Neeske 13-06-1755 get.Anneke de Bruijn,Anneke van der Meijden en Neeske van der Meijden.Gevraagd aanvullende gegevens en voorgeslacht van Gijsbertje.
Dan Aart Peterse van Loon huwt 27-03/12-04-1761 te Well met Jenneke Weyburg dr.van Hendrik Weyburg en Geertje Cray.Hun zoon Peter geb.ca.1768 te Well ?overl.9-04-1824 te Zaltbommel huwt 3-02-1804 te Bruchem Johanna Dingemans.
De Heer Bert Vermeulen schreef mij dat de vermoedelijke ouders van Aart van Loon zijn Peter Jans van Loon en Metje Aartse Craenen hij tipte me op de Historische Kring Bommelerwaard.
Gevraagd d.t.b.gegevens en voorgeslacht van genoemde personen.
Nog even over mijzelf ,werk ca.12 jaar aan onze kwartierstaten en inmiddels die van de kleinkinderen in Zweden en Nederland.Door ons vertrek naar Duitsland in 1998 ben ik niet in staat nog zelf onderzoek te doen.Uitgebrachte cd.s van diverse verenigingen en internet zijn een grote hulp.Maar met sommige mensen loop je eenvoudig vast.In ieder geval hartelijk dank voor de moeite en hopelijk levert het wat op.
Elly Markies
vd Meijden x de Bruijn en van Loon x Weyburg
Moderator: josdekloe
-
Bert van Keulen
Hallo Elly,
Hierbij nog het complete bericht dat ik je stuurde.
Door zoveel mogelijke gegevens in een forumbericht te plaatsen heb je meer kans dat er een forumbezoeker gegevens voor je beschikbaar heeft.
Beste familie Markies,
Ik heb helaas niet zoveel gegevens om aan te vullen,
Peter van Loon is NG gedoopt op 08-02-1767 te Well als zoon van Aart Petersz. van Loon en Jenneke Weijburgh. Doopheffer was Aart van Loon
Uit de DTB 308 (SAB) heb ik het volgende,
23-01-1807 overleden Aart Petersz. van Loon oud 86 jaren, gewoond hebbende te Well, gehuwd geweest met wijlen Jenneke Wijburg, nalatende 3 kinderen uit dat huwelijk verwekt. Aangegeven door de zoon Marcelis van Loon den 24-01-1807. Aart zou dan circa 1721 geboren zijn, maar in de DTB 1802 van Well kan ik van 1700 tot 1740 geen Aart van Loon vinden. Omdat deze tak van Loon afkomstig was van Wordragen kan het zijn dat Aart gedoopt is in de NH kerk van Ammerzoden, maar daar zijn van voor 1742 geen gegevens van bewaard gebleven. Hier loop ik dus vast. Het enigste ouderpaar dat in aanmerking komt is Peter Jansz van Loon en Metje Aartse Craenen, Aart zou dan naar zijn grootvader Aart Craenen vernoemd zijn. Ik ga toch hier en daar eens informeren of er een genealogisch onderzoek gedaan is naar de familie van Loon uit Well, en zoja dan laat ik je dat nog weten.
Je zou je vraag ook eens op het forum van de Historische Kring Bommelerwaard kunnen plaatsen. zie hiervoor http://www.hkbommelerwaard.nl/
Met vriendelijke groet,
Bert van Keulen. i.p.v. Bert Vermeulen
Hierbij nog het complete bericht dat ik je stuurde.
Door zoveel mogelijke gegevens in een forumbericht te plaatsen heb je meer kans dat er een forumbezoeker gegevens voor je beschikbaar heeft.
Beste familie Markies,
Ik heb helaas niet zoveel gegevens om aan te vullen,
Peter van Loon is NG gedoopt op 08-02-1767 te Well als zoon van Aart Petersz. van Loon en Jenneke Weijburgh. Doopheffer was Aart van Loon
Uit de DTB 308 (SAB) heb ik het volgende,
23-01-1807 overleden Aart Petersz. van Loon oud 86 jaren, gewoond hebbende te Well, gehuwd geweest met wijlen Jenneke Wijburg, nalatende 3 kinderen uit dat huwelijk verwekt. Aangegeven door de zoon Marcelis van Loon den 24-01-1807. Aart zou dan circa 1721 geboren zijn, maar in de DTB 1802 van Well kan ik van 1700 tot 1740 geen Aart van Loon vinden. Omdat deze tak van Loon afkomstig was van Wordragen kan het zijn dat Aart gedoopt is in de NH kerk van Ammerzoden, maar daar zijn van voor 1742 geen gegevens van bewaard gebleven. Hier loop ik dus vast. Het enigste ouderpaar dat in aanmerking komt is Peter Jansz van Loon en Metje Aartse Craenen, Aart zou dan naar zijn grootvader Aart Craenen vernoemd zijn. Ik ga toch hier en daar eens informeren of er een genealogisch onderzoek gedaan is naar de familie van Loon uit Well, en zoja dan laat ik je dat nog weten.
Je zou je vraag ook eens op het forum van de Historische Kring Bommelerwaard kunnen plaatsen. zie hiervoor http://www.hkbommelerwaard.nl/
Met vriendelijke groet,
Bert van Keulen. i.p.v. Bert Vermeulen