Hallo collega genealogen
Ik zal mijzelf ook even voorstellen. MIjn naam is Stef den Tek en ben woonachtig in Zuilichem.
Ik ben bezig met de stamboom van de familie's Den Tek en Lobregt.
Ik ben erg geinteresserd in mensen welke mij verder willen helpen met het kompleet maken van mijn beide stambomen.
met vriendelijk groet
Stef
Even voorstellen
Moderator: josdekloe
-
Dick van Vugt
Stef,
Ik heb gelijk een vraag:
Ik heb een huwelijk op 13-05-1706 te Andel van Willem Arieszn Confurius
met Dirccxke Aartsdr den Teck. Zij hebben een zoon Aart Wiilemszn Confurius, ged. 13-05-1708 te Andel. Weet jij meer van de voorouders?
Ik heb in Rijswijk vanaf ca 1930 8 Lobregten, is dat wat voor jou?
Bij voorbaat dank
Dick van Vugt
Ik heb gelijk een vraag:
Ik heb een huwelijk op 13-05-1706 te Andel van Willem Arieszn Confurius
met Dirccxke Aartsdr den Teck. Zij hebben een zoon Aart Wiilemszn Confurius, ged. 13-05-1708 te Andel. Weet jij meer van de voorouders?
Ik heb in Rijswijk vanaf ca 1930 8 Lobregten, is dat wat voor jou?
Bij voorbaat dank
Dick van Vugt
Gefeliciteerd met jullie forum, ik hoop dat het net zo'n succes is als in Heusden. Als ik vragen kan beantwoorden. zal ik dat zeker doen.
Vr. gr. Dick van Vugt
Vr. gr. Dick van Vugt
Beste Dick,
>Ik heb gelijk een vraag:
>Ik heb een huwelijk op 13-05-1706 te Andel van Willem Arieszn Confurius
>met Dirccxke Aartsdr den Teck. Zij hebben een zoon Aart Wiilemszn >Confurius, ged. 13-05-1708 te Andel. Weet jij meer van de voorouders?
Dirkske den Tek komt te Andel ook voor als:
Dirkske Confurius, wanneer ze op 25-8-1744 te Andel het lijk aangeeft van haar zoons kind met name Anneke Confurius, voor pro deo (impost Andel)
en als
Dirske Sterkenborgh, wed. Confurius, wanneer op 14-3-1748 haar lijk voor pro deo wordt aangegeven door haar zoon Aart Confurius (impost Andel).
waarom Dirkske als alias Sterkenborgh gebruikt is mij een raadsel. De zus van Willem Confurius, Maria Ariens Confurius was in 1696 weliswaar met een Joost Joosten Sterkenburg getrouwd, maar dat verklaart niets. Mogelijk was de moeder van Dirkske een Sterkenborgh? Dat zie je nog wel eens.
Van haar ouders weet ik verder niets.
Dirkske is jd. van Zuilichem bij haar huwelijk in 1706, Willem Confurius is dan wedr. van Grietje Peters van Loon. Beiden wonen dan te Andel, volgens het trouwboek van Andel.
De ouders van Willem lijken mij:
Arien Claesz. en Belike Willems (Versteeg)
Aanwijzingen hiervoor zijn:
-het feit dat het lijk van deze Belike Willems op 2-9-1716 te Andel wordt aangegeven door Joost Sterkenburg (die dan haar schoonzoon zou zijn).
-de verschillende vernoemingen van de naam "Belike" in de familie Confurius.
Bronnen voor deze Arien Claesz. en Beeltjen Willems:
-Andel R19: Maeijcken Ariensz, ziek te bedde etc., legateert op 18-8-1677 aan Judich Claesz., huisvr. van Bastiaen Jansz. van Mill, haar testatrices broerders za. jongste dochter, alle tot haar testatrices rugge en lijve behorende is, so linden als wollen, uitgezondert een swart manteltjen en enen paarschen schorteldoeck, dewelcke sullen komen aan Beeltjen Willems, huisvrouw van Arien Willems.
Voor de rest benoemt ze tot haar erfgenamen: Arien Claesz., Ceeltjen Claes, Dirck Claesz. en Judich Claesz., altesamen kinderen van Claes Ariens, haar testatrices broeder za. Met expresse seclusie van Wijndert Ariens en de kinderen van Laurens Ariens, haar testatrices broeder en broeders kinderen za.
-Woudrichem R596: Adriaen Claesz. en Jan Claesz., won. alhier (=Andel), zich mede sterk makende voor de weeskinderen van Claes Adriaensz. za. en zijn huisvrouw Maijcken Jans za., hun vader en moeder, bekend op 23-2-1663 te Andel een schuld van f. 250,- t.b.v. Aechtjen Melsen, wed. van Jan Adriaensz. Naeijen sa. Onderpand is een perceel van 4 hont land te Andel.
-Woudrichem R595: Jan Jansz. Loijen, voor zichzelf, Arien Claesz. (waarschijnlijk als zoon van Claes Ariens en Marij Jans) mede voor zichzelf, en Meijndert Ariensz., won. tot Douveren in't land van Heusden, als oom en bloetvoogd van 's vaderszijde en hem in deze kwaliteit vervangende en zich sterk makende voor Selie, Dirck, Jan en Judich, wesende 4 onmondige weeskinderen, nagelaten bij Claes Ariens en Marij Jans, henlieden saliger vader en moeder, verkopen op 4-3-1666 en perceel land te Andel groot een half hond met de bomen daarop, aan Johan de Wit, oud borgemr. te Woudrichem.
-doopboek Andel: Beeltjen Willems Versteegh is getuige op 13-2-1695 bij de doop van Maiken, dochter van Bastiaan Jasperse van Milt en Judith Clasen. (een van de hierboven genoemde minderjarige kinderen heette ook Judith!)
hopelijk kun je wat met deze gegevens.
groeten,
Jos de Kloe
>Ik heb gelijk een vraag:
>Ik heb een huwelijk op 13-05-1706 te Andel van Willem Arieszn Confurius
>met Dirccxke Aartsdr den Teck. Zij hebben een zoon Aart Wiilemszn >Confurius, ged. 13-05-1708 te Andel. Weet jij meer van de voorouders?
Dirkske den Tek komt te Andel ook voor als:
Dirkske Confurius, wanneer ze op 25-8-1744 te Andel het lijk aangeeft van haar zoons kind met name Anneke Confurius, voor pro deo (impost Andel)
en als
Dirske Sterkenborgh, wed. Confurius, wanneer op 14-3-1748 haar lijk voor pro deo wordt aangegeven door haar zoon Aart Confurius (impost Andel).
waarom Dirkske als alias Sterkenborgh gebruikt is mij een raadsel. De zus van Willem Confurius, Maria Ariens Confurius was in 1696 weliswaar met een Joost Joosten Sterkenburg getrouwd, maar dat verklaart niets. Mogelijk was de moeder van Dirkske een Sterkenborgh? Dat zie je nog wel eens.
Van haar ouders weet ik verder niets.
Dirkske is jd. van Zuilichem bij haar huwelijk in 1706, Willem Confurius is dan wedr. van Grietje Peters van Loon. Beiden wonen dan te Andel, volgens het trouwboek van Andel.
De ouders van Willem lijken mij:
Arien Claesz. en Belike Willems (Versteeg)
Aanwijzingen hiervoor zijn:
-het feit dat het lijk van deze Belike Willems op 2-9-1716 te Andel wordt aangegeven door Joost Sterkenburg (die dan haar schoonzoon zou zijn).
-de verschillende vernoemingen van de naam "Belike" in de familie Confurius.
Bronnen voor deze Arien Claesz. en Beeltjen Willems:
-Andel R19: Maeijcken Ariensz, ziek te bedde etc., legateert op 18-8-1677 aan Judich Claesz., huisvr. van Bastiaen Jansz. van Mill, haar testatrices broerders za. jongste dochter, alle tot haar testatrices rugge en lijve behorende is, so linden als wollen, uitgezondert een swart manteltjen en enen paarschen schorteldoeck, dewelcke sullen komen aan Beeltjen Willems, huisvrouw van Arien Willems.
Voor de rest benoemt ze tot haar erfgenamen: Arien Claesz., Ceeltjen Claes, Dirck Claesz. en Judich Claesz., altesamen kinderen van Claes Ariens, haar testatrices broeder za. Met expresse seclusie van Wijndert Ariens en de kinderen van Laurens Ariens, haar testatrices broeder en broeders kinderen za.
-Woudrichem R596: Adriaen Claesz. en Jan Claesz., won. alhier (=Andel), zich mede sterk makende voor de weeskinderen van Claes Adriaensz. za. en zijn huisvrouw Maijcken Jans za., hun vader en moeder, bekend op 23-2-1663 te Andel een schuld van f. 250,- t.b.v. Aechtjen Melsen, wed. van Jan Adriaensz. Naeijen sa. Onderpand is een perceel van 4 hont land te Andel.
-Woudrichem R595: Jan Jansz. Loijen, voor zichzelf, Arien Claesz. (waarschijnlijk als zoon van Claes Ariens en Marij Jans) mede voor zichzelf, en Meijndert Ariensz., won. tot Douveren in't land van Heusden, als oom en bloetvoogd van 's vaderszijde en hem in deze kwaliteit vervangende en zich sterk makende voor Selie, Dirck, Jan en Judich, wesende 4 onmondige weeskinderen, nagelaten bij Claes Ariens en Marij Jans, henlieden saliger vader en moeder, verkopen op 4-3-1666 en perceel land te Andel groot een half hond met de bomen daarop, aan Johan de Wit, oud borgemr. te Woudrichem.
-doopboek Andel: Beeltjen Willems Versteegh is getuige op 13-2-1695 bij de doop van Maiken, dochter van Bastiaan Jasperse van Milt en Judith Clasen. (een van de hierboven genoemde minderjarige kinderen heette ook Judith!)
hopelijk kun je wat met deze gegevens.
groeten,
Jos de Kloe
-
Dick van Vugt
Jos,
Welke tak Westerlaken zoek je??
Ik heb er paar honderd in mijn computer zitten . maar de meeste zul je wel hebben. Kun je de vraag iets concreter stellen?
Vr.gr Dick
Welke tak Westerlaken zoek je??
Ik heb er paar honderd in mijn computer zitten . maar de meeste zul je wel hebben. Kun je de vraag iets concreter stellen?
Vr.gr Dick
Gefeliciteerd met jullie forum, ik hoop dat het net zo'n succes is als in Heusden. Als ik vragen kan beantwoorden. zal ik dat zeker doen.
Vr. gr. Dick van Vugt
Vr. gr. Dick van Vugt
Hallo Dick,
de verschillende protestantse takken Westerlaken die ik tegengekomen ben komen m.i. allemaal uit in Bruchem. Rond 1660 trouwen vier verschillende mannen met het patroniem Jansen, die allen uit Bruchem lijken te komen, en waarvan de kinderen zich later Westerlaken zullen noemen. Ik neem aan dat het vier broers geweest zijn, en dat hun vader Jan te Bruchem gewoond heeft.
Mijn grootste vraag hierbij is wie deze hypothetische Jan Westerlaken was, wie was zijn vrouw, wie waren zijn voorouders?
Ook verder bewijs dat het inderdaad 4 broers waren is uiteraard gewenst.
Aangezien hij een zoon Sijpert/Sebert had die vrij zeldzaam is in dit gebied, lijkt hij een telg uit de Noord-Brabante familie van der Westerlaken, want in die familie komt de voornaam Zebrecht vrij veel voor. Ik heb helaas nog geen enkele vermelding van hem kunnen vinden.
De concrete gegevens die ik heb over deze vroegste generatie:
I. Jan (Westerlaken), geb. ca. 1600/1610 te ??
alleen bekend vanwege het patroniem van zijn zoons.
x (voor ca. 1630 ?) mogelijk te Bruchem?
N.N.
(mogelijk een Cornelia of Herbertje/Huibertje, gezien de vernoemingen)
kinderen:
1. Geurt Janse (Westerlaken), geb. ca. 1625/35 te Bruchem?, volgt IIa.
2. Aart Janse Westerlaken, geb. ca. 1635/45 te Bruchem?, volgt IIb.
3. Adriaen Jansz. (Westerlaken?), geb. ca.1620/30 te Bruchem?, volgt IIc.
4. Sijpert Janssen (Westerlaken), geb. ca.1625/35 te Bruchem?, volgt IId.
IIa.. Geurt Janse (Westerlaken), geb. ca. 1625/35, jm. van Bruchem
zoon van I.,
x tr.2-3-1661 Bruchem
Peterken Jansdr., jd. van Driel
Kinderen:
1. Jan Geurtse (Westerlaken), ged. 19-2-1662 Bruchem
2. Herbert Geurtse (Westerlaken), ged. 6-3-1664 Bruchem
3. Reijn Geurtse (Westerlaken), ged. 4-10-1665 Bruchem
4. Ariken Geurtse (Westerlaken), ged. 27-6-1669 Bruchem
5. Herbertge Geurtse (Westerlaken), ged. 16-2-1673 Bruchem
IIb. Aart Janse Westerlaken, geb. ca. 1635/45, jm. van Bruchem.
zoon van I., [3948]
x tr.??-2-1669 Bruchem
Geertje Gerrits, jd. van Bruchem
Kinderen:
1. Jan Aertze Westerlaken, ged. 24-10-1669 Bruchem
2. Anneke Aertsdr. Westerlaken, ged. 2-4-1671 Bruchem
3. Herbert Aartse Westerlaken, ged. 16-11-1673 Bruchem
4. Huijbertje Aartsdr. Westerlaken, ged. 23-1-1676 Bruchem,
5. Celiken/Selike Aertsdr. Westerlaken, ged. 16-6-1678 Bruchem
6. Hendrik Aartsz. Westerlaken, ged. 5-12-1680 Bruchem
7. Geertje Aertsdr. Westerlaken ged. 9-12-1683 Bruchem.
8. Gerrit Aartz. Westerlaken, ged. 19-9-1686 Bruchem
9. Jenneke Aartsdr. Westerlaken, is 24-12-1714 getuige bij de doop van Gereken, dochter van haar zuster Geertruijd, te Bruchem.
10. Geertruyd Aertsdr. Westerlaken, ged.9-12-1683 Bruchem
IIc. Adriaen Jansz. (Westerlaken?), geb. ca.1620/30 te Bruchem?
zoon van I., [3942], woont 1683 te Kerkwijk.
De achternaam Westerlaken volgt uit het feit dat de 1e dochter,
Lijntje, met vrij grote zekerheid, dezelfde is als Lijntje Dirkse
Westerlaken die in 1695 trouwt met Cornelis Stevense de Rijck.
Verder pleit hiervoor dat zijn (wschl.) broer Geurt in 1669 een kind
met de naam Ariken laat dopen,
die dus mogelijk naar zijn vrouw is vernoemd.
x (1e) 1-3-1657 Kerkwijk
Ariken/Eerken Sanders, jd. van Aalst, won. te Kerkwijk
x (2e) 18-11-1683 te ...
Handersken Jans, won. te Bruchem,
weduwe van Arien Geeritsz.
Kinderen bij Ariken Sanders:
1. Knelisken Ariensdr. ged. 4-12-1659 Bruchem
2. Huijbertge Ariensdr. ged. 27-3-1661 Bruchem
3. Lijntje Ariens Westerlaken, ged. 23-12-1666 Kerkwijk
4. Jacob Ariensz. (Westerlaken?) ged. 4-7-1669 Kerkwijk
5. Peter Ariensz. (Westerlaken?) ged. 16-6-1672 Kerkwijk
6. Sander Ariensz. Westerlaken geb. te Kerkwijk
7. Jan Adriaansz. Westerlaken geb. ca 1660 te ...
IId. Sijpert Janssen Westerlaken, geb. ca.1625/35 te Bruchem, jm. van
Brucom.
zoon van I., jm. van Brucom bij zijn huwelijk !
is in 3-8-1690 doopgetuige bij zijn kleinzoon Sipert te Vuren (Dalem)
gevonden als lidm. 1689 te Herwijnen aan het Wadeneynde.
is in 1689 en 1696 ouderling te Herwijnen (wordt 14-3-1696 en
5-12-1696 met achternaam genoemd in het trouwboek te Herwijnen
als ouderling.
x otr.24-11-1660 Herwijnen
Geurtje Dirx Snoeck (ook Sijberts genoemd !), jd. van Vuren
Haar familienaam is Snoeck want in Sleeuwijk R1, 5-9-1684, wordt
Siepert Jansz. Westerlaecken, won. te Herwijnen, oom en voogd van
vaderszijde genoemd van de nagelaten kinderen van Jan Dircksz.
Snoeck.
Kinderen:
1. Dirck Sijpertsz. Westerlaken, ged. 17-3-1661 Herwijnen
2. Jantje Sijpertsdr. Westerlaken, ged. 2-11-1662 Herwijnen
3. Dirk Sibertsz. Westerlaken, ged. Hemelvaartsdag 1664 Herwijnen
4. Cornelia Sijbertsdr. Westerlaken geb. voor ca.1674
5. Neelke Sijbertsdr. Westerlaken, ged. 13-5-1666 Herwijnen
6. Jan Sipertsz. Westerlaken, ged. 26-1-1668 Herwijnen
groeten,
Jos de Kloe
de verschillende protestantse takken Westerlaken die ik tegengekomen ben komen m.i. allemaal uit in Bruchem. Rond 1660 trouwen vier verschillende mannen met het patroniem Jansen, die allen uit Bruchem lijken te komen, en waarvan de kinderen zich later Westerlaken zullen noemen. Ik neem aan dat het vier broers geweest zijn, en dat hun vader Jan te Bruchem gewoond heeft.
Mijn grootste vraag hierbij is wie deze hypothetische Jan Westerlaken was, wie was zijn vrouw, wie waren zijn voorouders?
Ook verder bewijs dat het inderdaad 4 broers waren is uiteraard gewenst.
Aangezien hij een zoon Sijpert/Sebert had die vrij zeldzaam is in dit gebied, lijkt hij een telg uit de Noord-Brabante familie van der Westerlaken, want in die familie komt de voornaam Zebrecht vrij veel voor. Ik heb helaas nog geen enkele vermelding van hem kunnen vinden.
De concrete gegevens die ik heb over deze vroegste generatie:
I. Jan (Westerlaken), geb. ca. 1600/1610 te ??
alleen bekend vanwege het patroniem van zijn zoons.
x (voor ca. 1630 ?) mogelijk te Bruchem?
N.N.
(mogelijk een Cornelia of Herbertje/Huibertje, gezien de vernoemingen)
kinderen:
1. Geurt Janse (Westerlaken), geb. ca. 1625/35 te Bruchem?, volgt IIa.
2. Aart Janse Westerlaken, geb. ca. 1635/45 te Bruchem?, volgt IIb.
3. Adriaen Jansz. (Westerlaken?), geb. ca.1620/30 te Bruchem?, volgt IIc.
4. Sijpert Janssen (Westerlaken), geb. ca.1625/35 te Bruchem?, volgt IId.
IIa.. Geurt Janse (Westerlaken), geb. ca. 1625/35, jm. van Bruchem
zoon van I.,
x tr.2-3-1661 Bruchem
Peterken Jansdr., jd. van Driel
Kinderen:
1. Jan Geurtse (Westerlaken), ged. 19-2-1662 Bruchem
2. Herbert Geurtse (Westerlaken), ged. 6-3-1664 Bruchem
3. Reijn Geurtse (Westerlaken), ged. 4-10-1665 Bruchem
4. Ariken Geurtse (Westerlaken), ged. 27-6-1669 Bruchem
5. Herbertge Geurtse (Westerlaken), ged. 16-2-1673 Bruchem
IIb. Aart Janse Westerlaken, geb. ca. 1635/45, jm. van Bruchem.
zoon van I., [3948]
x tr.??-2-1669 Bruchem
Geertje Gerrits, jd. van Bruchem
Kinderen:
1. Jan Aertze Westerlaken, ged. 24-10-1669 Bruchem
2. Anneke Aertsdr. Westerlaken, ged. 2-4-1671 Bruchem
3. Herbert Aartse Westerlaken, ged. 16-11-1673 Bruchem
4. Huijbertje Aartsdr. Westerlaken, ged. 23-1-1676 Bruchem,
5. Celiken/Selike Aertsdr. Westerlaken, ged. 16-6-1678 Bruchem
6. Hendrik Aartsz. Westerlaken, ged. 5-12-1680 Bruchem
7. Geertje Aertsdr. Westerlaken ged. 9-12-1683 Bruchem.
8. Gerrit Aartz. Westerlaken, ged. 19-9-1686 Bruchem
9. Jenneke Aartsdr. Westerlaken, is 24-12-1714 getuige bij de doop van Gereken, dochter van haar zuster Geertruijd, te Bruchem.
10. Geertruyd Aertsdr. Westerlaken, ged.9-12-1683 Bruchem
IIc. Adriaen Jansz. (Westerlaken?), geb. ca.1620/30 te Bruchem?
zoon van I., [3942], woont 1683 te Kerkwijk.
De achternaam Westerlaken volgt uit het feit dat de 1e dochter,
Lijntje, met vrij grote zekerheid, dezelfde is als Lijntje Dirkse
Westerlaken die in 1695 trouwt met Cornelis Stevense de Rijck.
Verder pleit hiervoor dat zijn (wschl.) broer Geurt in 1669 een kind
met de naam Ariken laat dopen,
die dus mogelijk naar zijn vrouw is vernoemd.
x (1e) 1-3-1657 Kerkwijk
Ariken/Eerken Sanders, jd. van Aalst, won. te Kerkwijk
x (2e) 18-11-1683 te ...
Handersken Jans, won. te Bruchem,
weduwe van Arien Geeritsz.
Kinderen bij Ariken Sanders:
1. Knelisken Ariensdr. ged. 4-12-1659 Bruchem
2. Huijbertge Ariensdr. ged. 27-3-1661 Bruchem
3. Lijntje Ariens Westerlaken, ged. 23-12-1666 Kerkwijk
4. Jacob Ariensz. (Westerlaken?) ged. 4-7-1669 Kerkwijk
5. Peter Ariensz. (Westerlaken?) ged. 16-6-1672 Kerkwijk
6. Sander Ariensz. Westerlaken geb. te Kerkwijk
7. Jan Adriaansz. Westerlaken geb. ca 1660 te ...
IId. Sijpert Janssen Westerlaken, geb. ca.1625/35 te Bruchem, jm. van
Brucom.
zoon van I., jm. van Brucom bij zijn huwelijk !
is in 3-8-1690 doopgetuige bij zijn kleinzoon Sipert te Vuren (Dalem)
is in 1689 en 1696 ouderling te Herwijnen (wordt 14-3-1696 en
5-12-1696 met achternaam genoemd in het trouwboek te Herwijnen
als ouderling.
x otr.24-11-1660 Herwijnen
Geurtje Dirx Snoeck (ook Sijberts genoemd !), jd. van Vuren
Haar familienaam is Snoeck want in Sleeuwijk R1, 5-9-1684, wordt
Siepert Jansz. Westerlaecken, won. te Herwijnen, oom en voogd van
vaderszijde genoemd van de nagelaten kinderen van Jan Dircksz.
Snoeck.
Kinderen:
1. Dirck Sijpertsz. Westerlaken, ged. 17-3-1661 Herwijnen
2. Jantje Sijpertsdr. Westerlaken, ged. 2-11-1662 Herwijnen
3. Dirk Sibertsz. Westerlaken, ged. Hemelvaartsdag 1664 Herwijnen
4. Cornelia Sijbertsdr. Westerlaken geb. voor ca.1674
5. Neelke Sijbertsdr. Westerlaken, ged. 13-5-1666 Herwijnen
6. Jan Sipertsz. Westerlaken, ged. 26-1-1668 Herwijnen
groeten,
Jos de Kloe
-
Dick van Vugt
Jos,
Ik ben doorgegaan met Jan Dirkszn Westerlaken, geb. Dalem 29-07-1699, ged. 06-11-1701 Loevestein , overl<27-07-1743 te Rijswijk(NBr), ot. 21-11-1722 en gehuwd 13-12-1722 te Rijswijk(NBr) met Geertrui Cornelisdr van Vucht. Zijn broer Sipert Dirkszn huwt 17-09-1724 in Rijswijk met Geertje Goossensdr Cant. Van deze twee Westerlakens stammen nagenoeg alle Westerlakens af die in het Land van Heusden en Altena wonen. De Westerlakens uit Rijswijk en omgeving heb ik in mijn database zitten, dus als je dar vragen over hebt, kan ik je misschien helpen. Met de voorouders ben ik even ver als jij.
Vriendelijke groeten, Dick
Ik ben doorgegaan met Jan Dirkszn Westerlaken, geb. Dalem 29-07-1699, ged. 06-11-1701 Loevestein , overl<27-07-1743 te Rijswijk(NBr), ot. 21-11-1722 en gehuwd 13-12-1722 te Rijswijk(NBr) met Geertrui Cornelisdr van Vucht. Zijn broer Sipert Dirkszn huwt 17-09-1724 in Rijswijk met Geertje Goossensdr Cant. Van deze twee Westerlakens stammen nagenoeg alle Westerlakens af die in het Land van Heusden en Altena wonen. De Westerlakens uit Rijswijk en omgeving heb ik in mijn database zitten, dus als je dar vragen over hebt, kan ik je misschien helpen. Met de voorouders ben ik even ver als jij.
Vriendelijke groeten, Dick
Vr. gr. Dick van Vugt
Vr. gr. Dick van Vugt