Ik onderzoek de naam Van Delwijnen.Tot dusver gekomen tot Harmen Jansz van Delwijnen j.m. van Asperen (vermoedelijk geboren halverwege 1600). Zijn vader zou kunnen zijn Jan Aertsz van Delwijnen uit Asperen. Van beiden echter alleen de namen gevonden bij geboorten van hun kinderen. Bevestiging over geboorte, huwelijk nog niet gevonden. Ook kom ik nog een Aart van Delwijnen tegen in Buren. Ik ben nog niet zo goed bekend met de geschiedenis van deze streek maar heb toch een sterk vermoeden dat ik in de plaats Delwijnen ga uitkomen. Is er iemand die over deze plaatsen in combinatie met deze naam iets weet ? Iemand uit de familie heeft mij verteld dat de naam voortkomt uit de naam Delwine en dat dit weer afkomstig is van een soldaat uit het Franse leger. Ik heb hier tot nu toe nog niets van terug kunnen vinden.
Met vriendelijke groet,
Marianne de Graaf
Van Delwijnen
Moderator: josdekloe
-
jacqueline
Re: Van Delwijnen
Hallo,
Geen antwoord op je vraag, maar ik denk dat de herkomst mogelijk de plaats Delwijnen is. Een voorvader van mij was Jurriaen van Luijnen, o.a. schepen van Den Bosch. In een stadsrekening B 171 aldaar wordt hij ook Jeuriaan van Deluwijnen genoemd, zoon van de commissaris tot Crevecoeur. Dit was een fort aan de Maas achter Engelen. Wellicht kwam dit geslacht ook uit de omgeving van Delwijnen. Succes met het zoeken en vriendelijke groeten,
Jacqueline Jansen-van der Waals
[/quote]
Geen antwoord op je vraag, maar ik denk dat de herkomst mogelijk de plaats Delwijnen is. Een voorvader van mij was Jurriaen van Luijnen, o.a. schepen van Den Bosch. In een stadsrekening B 171 aldaar wordt hij ook Jeuriaan van Deluwijnen genoemd, zoon van de commissaris tot Crevecoeur. Dit was een fort aan de Maas achter Engelen. Wellicht kwam dit geslacht ook uit de omgeving van Delwijnen. Succes met het zoeken en vriendelijke groeten,
Jacqueline Jansen-van der Waals