zoeklicht op bommelerwaardse families

Op dit forum zijn alle vragen en nieuwtjes welkom mbt genealogie van personen uit de Bommelerwaard

Moderator: josdekloe

Post Reply
megchelien

zoeklicht op bommelerwaardse families

Post by megchelien »

hallo allemaal
ik zit er over na te denken het boek zoeklicht op bommerlerwaardse families te bestellen in de hoop daar wat te lezen en vooral foto's te vinden over mijn voorouders is er iemand van jullie die het boek al heeft ingezien en me kan vertellen of er wat te vinden is over de families van de laar uit gameren en van hees uit zaltbommel/ hedel ?

megchelien van de laar
ik ben op zoek naar de familienamen van de laar en de familie van hees
josdekloe

Post by josdekloe »

Beste Megchelien,

inderdaad heb ik een exemplaar van dit boek bij de hand.
De naam van de(r) Laar komt voor in 3 kwartierstaten (10, 14 en 18),

10: van Emmenes.
Hierin komen voor Diena van de Laar (1804-1847) als kwartier 9 en haar vader Gerrit van de Laar (1778-1841) als kwartier 18 (zoon van Arie en neeltje van Willigen) te Brakel

14: van Genderen.
Hierin komt voor Anneke van der Laar, gehuwd met Hendrik van Tongerloo, als ouders van Willem, ged. 1738 te Brakel (kwartier 24)

18: Goesten (1)
Hierin komt voor Henrica van der Laar (ged. 1758 te Hedel), dochter van Hendrik en Elisabeth van Buren, als kwartier 24.

Van geen van deze van der Laars zijn foto's beschikbaar, en er komen geen Gamerse van der Laars langs.

De naam van Hees in 6 kwartierstaten (2, 4, 20, 43, 44, 50).

2: van Ballegooijen
Hierin komt voor Elisabeth van Hees, gehuwd met Arien Gijsbertsz. van den Oever, als ouders van Alida van den Oever (geb.1813 Gameren) als kwartier 27

4. van Brakel
Hierin komt voor Lijntje van Hees, ged. 1719 Gameren, dochter van Dirck Gerritsz. van Hees en Jenneke Jans van kerckwijck, als kwartier 29.

20: van der Graft
Hierin komen voor Adriaantje van Hees (geb. 1777 Hedel) als kwartier 13, en haar vader Christiaan van Hees (1738-1817) als kwartier 26, zoon van Christiaen Louisz. van Hees en Adriaantje Willemse van de Velde.

43: Slegh
Hierin komen voor Lijntje van Hees (geb. 1719 Gameren), als kwartier 13, en haar vader Dirck van Hees (geb. 1686 Haaften), als kwartier 26, zoon van Gerrit Dircksz. van Hees en Roelofje Petersz.

44: van Steenbergen
Hierin komt voor Jenneke Jans van Hees, gehuwd met Dirk Huybertsz. van der Wal, als ouders van Grietje van der Wal (geb. 1766) Gameren, als kwartier 25.

50: Verhoeckx
Hierin komt voor Maria van Hees, als kwartier 15, gehuwd 1768 te Megen met Rutgerus van Osch.

Er staan dus inderdaad enkele Hedelse van Heessen indit boek, maar ook hier geen foto's (was gezien de jaartallen ook niet te verwachten).
Kwartierstaat 44 was mijn inzending voor dit boek, dus als je daar interesse in hebt kan ik je nadere details geven.

Hopelijk kun je op basis hiervan besluiten of het boek nuttig voor je is.

groeten,

Jos de Kloe
megchelien

hallo jos

Post by megchelien »

heel erg bedankt voor je antwoord, ik heb besloten het toch niet aan te schaffen want er staat dan niet in wat ik gehoopt had.
ik ben op zoek naar de familienamen van de laar en de familie van hees
Arie de Koning

Post by Arie de Koning »

Jos, ook ik ben aan het twijfelen of ik Zoeklicht zal aanschaffen.
Weet jij of de familie de Koning uit Well en Nederhemert behandeld wordt?

Hartelijke groet

Arie
josdekloe

Post by josdekloe »

Hallo Arie,

er komen helaas geen kwartieren de Kining voor in dit boek.

groeten,

Jos de Kloe
josdekloe

Post by josdekloe »

Beste allemaal,

voor diegenen die ook nog twijfelen of dit boek de moeite waard is. In de boekenzaak is het niet in te zien omdat het in plastic verpakt is, maar in de openbare bibliotheek van Zaltbommel staat een exemplaar, zodat iedereen die in de buurt van Zaltbommel woont (of er toevallig langs komt) het kan komen inzien.
Uiteraard kan dat ook bij het streekarchief ...

groeten,

Jos de Kloe
Post Reply