Unieke prestatie
BS nu digitaal beschikbaar
Op donderdag 18 december 2008 zijn alle openbare akten van de burgerlijke stand digitaal beschikbaar gekomen op de website van het Streekarchief Bommelerwaard. Het betreft de geboorteakten 1811-1908, de huwelijksakten 1811-1932 en de overlijdensakten 1811-1958. In totaal ca. 160.000 akten. De index op die akten stond al eerder op de site.
Als eerste
Eerder dit jaar kwamen alle bevolkingsregisters geïndexeeerd en gedigitaliseerd beschikbaar. Daarmee is het Streekarchief Bommelerwaard de eerste archiefdienst in Nederland die zowel de Bevolkingsregisters als de burgerlijke stand geheel en kosteloos online heeft staan.
DTB in te zien, index vordert
De dtb-registers zijn digitaal door te bladeren, maar aan de indexering wordt nog druk gwerkt. Inmiddels zijn ruim 20 registers geïndexeerd. Ze zijn ook op naam te doorzoeken via het zoekformulier 'zoeken op naam' (dan wel 'zoeken in alle bronnen' aanklikken).
Weer 1200 foto's toegevoegd aan Beeldbank
Vorige week zijn ook weer 1200 foto's toegevoegd aan de Beeldbank op de site van het Streekarchief. Het betreft gescande 6x6 negatieven uit de periode ca. 1950-1975 uit de collectie van fotopersbureau Het Zuiden. Dit fotobureau was vooral actief in Hedel, Maasdriel en Ammerzoden.
Prettige feestdagen aan alle forumleden.
Jan Buylinckx,
streekarchivaris Bommelerwaard
NIEUWS VAN HET STREEKARCHIEF BOMMELERWAARD
Moderator: josdekloe
-
Jan Buylinckx
Beste Jan,
bijzonder bedankt voor dit magnifieke kerst cadeau voor alle genealogen met interesse in de Bommelerwaard.
Zoals de bezoekers cijfers van de website ongetwijfeld laten zien doet u hier zeer velen een groot plezier mee.
Bij deze mijn complimenten voor allen die hieraan hebben bijgedragen, medewerkers en vrijwilligers. Hopelijk volgen er nog veel meer interessante bronnen.
groet,
Jos de Kloe
bijzonder bedankt voor dit magnifieke kerst cadeau voor alle genealogen met interesse in de Bommelerwaard.
Zoals de bezoekers cijfers van de website ongetwijfeld laten zien doet u hier zeer velen een groot plezier mee.
Bij deze mijn complimenten voor allen die hieraan hebben bijgedragen, medewerkers en vrijwilligers. Hopelijk volgen er nog veel meer interessante bronnen.
groet,
Jos de Kloe
In navolging van het bovenstaande heeft het Brabants Dagblad een 2-tal mensen geinterviewd die zelf hun stamboom hebben ingeleverd in het kader van de zoektocht naar de echte bommelerwaarder. Zie ook dit artikel
De volgende 2 links gaan naar de artikelen die geplaatst zijn in de krant van zaterdag 17 januari. Het eerste stuk gaat over mij. het tweede stuk gaat over Kees Kuijntjes uit Brakel
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/bo ... amilie.ece
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/bo ... e-Waal.ece
Groet
Stef den Tek
De volgende 2 links gaan naar de artikelen die geplaatst zijn in de krant van zaterdag 17 januari. Het eerste stuk gaat over mij. het tweede stuk gaat over Kees Kuijntjes uit Brakel
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/bo ... amilie.ece
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/bo ... e-Waal.ece
Groet
Stef den Tek
- Onderzoek naar de families Den Tek en Lobregt
- Onderzoek naar bierbrouwerijen in de Bommelerwaard
- Onderzoek naar bierbrouwerijen in de Bommelerwaard
Verzoekjes
Beste Jan,
n.a.v. de publicatie van de scans van alle BS en Bev. Reg. akten heb ik nog een verzoekje waar misschien nog eens naar gekeken kan worden.
Ik vindt het erg jammer dat het nu niet mogelijk is een hele pagina te bewaren, enkel een uitsnede is mogelijk.
Van sommige akten, in het bijzonder huwelijken en bevolkings registers e.d. zou het erg nuttig zijn een hele pagina/scan in hoge resolutie op te kunnen slaan.
Als je nu inzoomt tot een leesbare resolutie lukt dat (als je een erg groot scherm hebt) hooguit met een halve pagina.
groet,
Jos de Kloe
n.a.v. de publicatie van de scans van alle BS en Bev. Reg. akten heb ik nog een verzoekje waar misschien nog eens naar gekeken kan worden.
Ik vindt het erg jammer dat het nu niet mogelijk is een hele pagina te bewaren, enkel een uitsnede is mogelijk.
Van sommige akten, in het bijzonder huwelijken en bevolkings registers e.d. zou het erg nuttig zijn een hele pagina/scan in hoge resolutie op te kunnen slaan.
Als je nu inzoomt tot een leesbare resolutie lukt dat (als je een erg groot scherm hebt) hooguit met een halve pagina.
groet,
Jos de Kloe