Beste Forumleden en Bezoekers.
Daar ik via internet weleens dingen vind,die betrekking hebben op de stamboom Noorloos/van Noorloos en die ik dan nazoek of ze kloppen, zou het leuk zijn als iemand mij een oplossing kan geven voor navolgend probleem.
Hendrik Vroom ged. Hoornaar 21-10-1727,overl. Bruchem,Kerkwijk en Delwijnen op 23-2-1811.
ot/tr. Andel 5-5/28-5-1752 met
Aaltje van Noordeloos ged. Giessen 4-4-1723.
Kinderen uit dit huwelijk.
Arie ged. Hoornaar 15-7-1753.
Cornelis ged. Hoornaar 22-9-1754.
Willem Giessen-Nieuwkerk 30-6-1759.
tot zover niets mis, maar nu zou Hendrik Vroom volgens sommige internetsites voor een tweede maal huwen rond 1763 te Bruchem met een Neeltje van der Graaff, maar na een bezoek vandaag aan het streekarchief Bommelerwaard te Zaltbommel kon ik hiervan niets terugvinden.
Wie zou mij willen helpen aan een bewijs van het tweede huwelijk van Hendrik Vroom en tevens het overlijden van Aaltje van Noordeloos.
Groeten Govert Noorloos
Vroom/van Noordeloos.
Moderator: josdekloe
Hallo Govert,
helaas niet direct een antwoord voor je, maar een kleine aanvulling.
Genoemd echtpaar komt ook in jouw bijdrage in GTMWB 1994, p.28. Hierin noem je als plaats voor de doop van het 3e kind Giessendam-Peursum.
Ik ben niet in detail bekend met de dorpen en gehuchten rond Giessendam, maar neem aan dat Peursum kerkelijk viel onder Giessen-Nieuwkerk?
In de bevolkings register Bommelerwaard 1810-1811 komt in de gemeente Kerkwijk nog twee maal een Hendrik Vroom voor, geboren 10-10-1725. Ik neem aan dat dit dezelfde is?
zie: http://www.streekarchiefbommelerwaard.n ... lking1.php
Een verband met een Neeltje van der Graaff blijkt hier echter niet uit.
groeten,
Jos de Kloe
helaas niet direct een antwoord voor je, maar een kleine aanvulling.
Genoemd echtpaar komt ook in jouw bijdrage in GTMWB 1994, p.28. Hierin noem je als plaats voor de doop van het 3e kind Giessendam-Peursum.
Ik ben niet in detail bekend met de dorpen en gehuchten rond Giessendam, maar neem aan dat Peursum kerkelijk viel onder Giessen-Nieuwkerk?
In de bevolkings register Bommelerwaard 1810-1811 komt in de gemeente Kerkwijk nog twee maal een Hendrik Vroom voor, geboren 10-10-1725. Ik neem aan dat dit dezelfde is?
zie: http://www.streekarchiefbommelerwaard.n ... lking1.php
Een verband met een Neeltje van der Graaff blijkt hier echter niet uit.
groeten,
Jos de Kloe
-
Arie Jan Stasse
Goedenavond Govert,
Jouw vraag staat al een tijdje open zie ik. Misschien hier een aanknopingspunt: Op 27 mei 1781 wordt te Bruchem (Nederduits Gereformeerd) Aaltje Vroom gedoopt. Zij is een dochter van Cornelis Vroom en Adriana Biesheuvel. Doopgetuige is Neeltje Kraaij, huisvrouw van Hendrik Vroom. Het lijkt erop dat jouw Hendrik Vroom in 1781 dus getrouwd was met Neeltje Kraaij. Een huwelijk heb ik niet kunnen vinden.
Met vriendelijke groet,
Henk
Jouw vraag staat al een tijdje open zie ik. Misschien hier een aanknopingspunt: Op 27 mei 1781 wordt te Bruchem (Nederduits Gereformeerd) Aaltje Vroom gedoopt. Zij is een dochter van Cornelis Vroom en Adriana Biesheuvel. Doopgetuige is Neeltje Kraaij, huisvrouw van Hendrik Vroom. Het lijkt erop dat jouw Hendrik Vroom in 1781 dus getrouwd was met Neeltje Kraaij. Een huwelijk heb ik niet kunnen vinden.
Met vriendelijke groet,
Henk